Thursday, January 14, 2010

Kronologi Proses Pembayaran PTPTN

Untuk makluman semua mahasiswa/i UPSI berikut ialah kronologi Proses Pembayaran PTPTN untuk Institut Pengajian Tinggi Awam khususnya Universiti Pendidikan Sultan Idris


12/10/2009

Pihak IPTA menghantar data untuk pengesahan Ke IPT


12/28/2009

Tarikh pelajar baru mendaftar


1/8/2010

Terima data pengesahan Dari IPT


1/11/2010

Pihak PTPTN mengemaskini data


1/13/2010

Serahan data potongan yuran Ke IPTA


1/14/2010

Arahan bayaran ke bank


1/15/2010

Serahan data potongan Yuran IPTA ke bank


1/19/2010

Kredit ke Akaun pelajar


1/20/2010

Pelajar Terima Duit Dalam Akaun


1/22/2010

Laporan Bank & Penyesuaian Akaun


Semoga dengan maklumat tersebut semua mahasiswa UPSI lebih jelas dengan proses pembayaran PTPTN.


Salam Pimpinan Bitara

"Sayangi Universiti Kita"



10 comments:

LuVLYdOvE said...

tq dgn maklumat bkenaan

poketkosong said...

ok la 2..saya menyokong dengan tidak rela hati...

AMIRUL AFZAN BIN NORAKIM said...

assalammualaikum....
tp...
kenapa ada ipt lain yang dapat lebih awal????

Anonymous said...

bgusla...
merana la pljr upsi..
bla plhn raya terhegeh2 sruh sokong..
tp bnda mcm ni xleh nk urus..
apa nk jd??
lpas ni..
jgn bertanding bla bnda mcm ni xleh nk urus..
kmi mkn gna duit bkn gna pasir..

Anonymous said...

alahai UPSI n PTPTN...
nape lak jd camni,ktorang mkn gna duit,nk byr sewa umah pom gna duit, nk g klas pom gna duit gak isi minyak,lect suh bli modul pom gna duit...
PTPTN xmsuk ag camne nk wat sume 2,klu ak org berada dh xwat pinjaman 2...
IPT len dh dpt pom pinjaman,lam upsikini ckp sume IPT ad mslah ptptn,tp IPT len plajar baru pom dh dpt..
ble ak call PTPTN dorg ckap dh uruskan sume,atas Universiti masing2 jew yg urus,ptptn dh settle kn keje dorg...
ape sume ni?????
tlg la pihak pentadbiran upsi,tlg jelaskan kepada kami,kami nk mkn pom pinjam ngan kwn2 jew ni,seb bek la dak2 KPM dh msuk leh pinjam ngan dorang....
mohon pihak bertanggungjawab jalankan tugas dengan amanah dan cekap....
tolong sgt2..

poket kosong. said...

ade la karenah dan perkara2 yang mmg kita x blh elak. maka yang merasa tempiasnya adalah kita semua. olh itu bawak bersabar dan jgn cepat melatah.

c jhan said...

mcm mn pula dgn biasiswa JPA awam & Negeri?..

Anonymous said...

eh ipta laen gune sistem laen k...sebab dieorang da dapat..kalow xmasuk ag 21j jan ni...ape janji mpp..kebajikan siswa beb..nk kebulor dah ni..

Raja Hasbullah said...

nAPE HANG TAK APPROVE KOMEN AKU??
PUAK2 HANG MCM2 DOP KOMEN KAT UPSIKINI TAPI BILA AKU KOMEN SINI TAK NAK APPROVE PLAK..

ADE LAGI JENIS MANUSIA MCM NIE..

Anonymous said...

tu la pasal u len dah dapat... kite nii rasa cam pengemis pon ada.. aku nak projek pon tergendala... duit xda oii.. nak mintak mak bapak.. xsampai hati... adik2 aku nak bayr yuran sekolah lagi.. xkan pihak u xda pk semua ni.. lau masa sem 1 lambat xper laa cz pertengahn thun so byk duit sikit... ni awal tahun x pk ker yg mak bpk tu ada anak kecik nak sekolahkan ...nak byr yuran lg.. plg koman pon nak beli buku... xkan pekerja2 upsi xda anak... xfhm aku laa